Pewnie trafiłeś tutaj, ponieważ zastanawiasz się, od czego zacząć pozycjonowanie swoich stron w wyszukiwarkach. Może chciałbyś zostać ekspertem SEO, efektywnie i szybko pozycjonować witryny, a może po prostu chciałbyś zdobyć ruch z wyszukiwarek na swoich portalach. Niezależnie od potrzeb, nie wiesz od czego rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem. Przeczytaj więc ten artykuł i powiedz, czy Ci pomógł.

Blog.wilgosz.pl wersja 2

Druga wersja bloga – blog.wilgosz.pl

Pierwszym krokiem, by rozpocząć walkę o pozycję naszej strony w wyszukiwarkach jest jej utworzenie i sumienne wypełnianie treścią. Jeśli nie posiadasz jeszcze bloga, to załóż go natychmiast!

Własny blog (lub najlepiej kilka blogów) jako zaplecze, to podstawa pozycjonowania każdego serwisu, niezależnie od tego, czy planujesz skupić się na blogowaniu i czy ma to być twój główny portal.

Nie chcę bloga. Chcę wiedzieć, od czego zacząć pozycjonowanie sklepu!

Spokojnie, nieważne, czy docelowo chciałbyś wypozycjonować portal społecznościowy, sklepu internetowych, stronę firmową czy bloga. Jeśli nie zależy Ci na czasie, to w każdym z tych przypadków zacznij od bloga. A jeśli jednak czas to dla Ciebie priorytet… to nie kończ nawet czytać tego posta tylko zapłać firmie, która to zrobi za Ciebie.

Najważniejsza cecha pozycjonera to cierpliwość. Jeśli chcesz wiedzieć, od czego zacząć pozycjonowanie, to oznacza, że wiedzy w tym zakresie nie masz. Przygotuj się więc na długą pracę, bo pozycjonowanie to nie jednorazowe działanie, ale wielomiesięczna systematyczna praca nad swoją witryną. Jak do tego dorzucisz przyswajanie nowej wiedzy, czeka Cię mnóstwo pracy.

Google zwraca uwagę na to, jak długo nasza strona prosperuje, ale też, jak wiele linków z różnych portali do niej prowadzi. Zakładając bloga, który de facto może być tylko narzędziem do linkowania do głównej witryny, możemy o kilka pozycji zwiększyć jej pozycję w google. A im popularniejszy blog, mocniejsze będą linki z niego prowadzone.

Warto więc zacząć pozycjonowanie od stworzenia bloga – i pisania na nim, tworzenia kilku artykułów tygodniowo, regularnie i systematycznie. Umożliwi to skonstruowanie bazy zaplecza pozycjonerskiego, którą posiada każdy pozycjoner i webdeveloper. Bloga warto mieć, nawet jeśli serwis, który zamierzamy pozycjonować docelowo jeszcze nie istnieje. Jeśli blog stanie się popularny w naszej grupie docelowej, ruch z niego będzie można przekierowywać na stronę docelową, na przykład naszego sklepu.

Ponadto, jeśli się dopiero uczysz, szanse na to, że podczas pozycjonowania swojej głównej strony zrobisz coś źle i zaszkodzisz swojej witrynie są dość spore. Rozpoczęcie więc od pisania bloga staje się bardzo korzystne pod kątem dywersyfikacji ryzyka. To, czego nauczysz się podczas optymalizacji bloga sprawi, że przy pracy nad główną witryną nie będziesz się zastanawiać od czego zacząć pozycjonowanie, tylko od razu przystąpisz do pracy, unikając błędów już popełnionych przy blogu.

Pod jakie wyszukiwarki pozycjonować?

Odpowiedź na to pytanie jest zabójczo prosta. Google to obecnie ponad 80% całego rynku, jeśli chodzi o świat wyszukiwarek internetowych. Oznacza to, że mniej niż 20% internautów korzysta z całej rzeszy pomniejszych przeglądarek. Poza tym, jeśli dana strona ma wysoką pozycję w Google, ma też wysoką pozycję w pozostałych wyszukiwarkach – dlatego jeśli chodzi o to, pod jakie wyszukiwarki się pozycjonować, odpowiadam: tylko google.

Algorytm Google to szereg parametrów, które wpływają na wartość naszej strony i które powodują, że nasza strona jest wyżej oceniana, a przez to zajmuje wyższą pozycję. Nikt nie zna ich wszystkich, jednak na przełomie lat pozycjonerzy odkryli część najważniejszych elementów, a niektóre wyjawili eksperci Google. Wpływ na pozycję mają m. in:

  1. linki wewnętrzne ( wewnątrz naszego serwisu)
  2. linki zewnętrzne ( linkowanie do innych serwisów tematycznie powiązanych z naszą stroną)
  3. linki z innych serwisów ( linkowanie do naszego portalu z wartościowych witryn podnosi znacząco nasza pozycję.
  4. tytuły linków (opisy linków, obrazków, teksty alternatywne itp )
  5. słowa i zdania w znacznikach strong ( jeśli są to słowa kluczowe, lub powiązane tematycznie z nimi, to google to zauważa )
  6. Treść naszej strony, jej unikalność i to jak często się zmienia
  7. Metadane (tytuł, autor, słowa kluczowe – niemniej, coraz słabiej google zwraca na to uwagę) .
  8. Jak długo nasza strona jest w internecie
  9. Jaką mamy nazwę domeny

Zwróćcie uwagę, na poprzedzający tę listę skrót m. in. – google nie chwali się każdym swoim sekretem i tak na prawdę nie wiadomo o wszystkim, co liczy się dla pajączka gdy natrafia na naszą stronę w internecie. Wiedza, którą posiadają pozycjonerzy w około 80% opiera się na ich doświadczeniu i testach, a w niewielkim stopniu na przeciekach z Google. Jak widzicie, znowu zasada pareto.

Do parametrów określających wartość naszej strony należy m.in. Page Rank oraz indeksowanie witryny. Opiszę je dokładniej w najbliższym artykule, a teraz wracamy do tematu.

Zacznij pozycjonować od założenia bloga:

Załóż bloga na dowolnym hostingu i na dowolny temat. Najlepiej, jeśli temat będzie tematycznie powiązany z twoim docelowym serwisem, gdyż wtedy będzie mocniejszą dźwignią SEO.

Jeżeli ma to być twój główny serwis, to polecam unikać darmowych hostingów i subdomen, lecz wykupienie własnej domeny. Koszt takiej inwestycji to od kilkadziesięciu złotych rocznie, a naprawdę warto. Ja obecnie używam hostingu linuxpl.com, i mogę go szczerze polecić każdemu, kto poważnie myśli o biznesie w internecie.

Na płatnych hostingach mamy pełną kontrolę nad plikami naszej witryny, nie mamy reklam, przez co będziemy mogli wyświetlać własne, a google docenia fakt, że działamy pod własną domeną.

Jeżeli jednak strona, którą założysz, ma działać tylko jako dźwignia pozycjonerska, polecam darmowe platformy blogowe. Jeśli masz pieniądze, oczywiście lepiej wykupować własne domeny i ewentualnie tworzyć blogi na własnych subdomenach, jednak często wymaga to więcej czasu i pracy, niż korzystanie z już gotowych rozwiązań.

Z darmowych platform blogowych, mogę polecić np: wordpress.com. Są tu dość spore ograniczenia, jednak na witrynę – zaplecze – wystarczy w zupełności. Odradzam platformy, które od dawna nie są aktualizowane, lub wyświetlają na naszych witrynach więcej reklam, niż treści naszych wpisów. Poszukaj przed wyborem trochę informacji na temat porównania popularnych platform blogowych.

Na dzisiaj to wszystko, powodzenia.

Pin It on Pinterest

Share This
Sekrety Produktywności

Sekrety Produktywności

DARMOWE szkolenie mailingowe! 10 porad jak zwiększyć produktywność w programowaniu.

Dziękujemy za zapisanie się na kurs. Wkrótce otrzymasz wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

FreshMail.pl